Wij, Zorg uit het Hart, hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan. Om onze processen en de kwaliteit van onze producten continu te verbeteren, borgen én optimaliseren wij onze bedrijfsvoering. Om dit op een gestructureerde en zo efficiënt mogelijke wijze te bewerkstelligen hebben we een managementsysteem opgezet dat voldoet aan de eisen van ISO 9001.
Ons kwaliteitsbeleid bevat algemene doelstellingen t.a.v. kwaliteit. Zoals gezegd staat het continu verbeteren van onze interne organisatie centraal. Dit doen we door:
- Een voor de organisatie passend beleid te ontwikkelen;
- Dit beleid kenbaar te maken binnen de organisatie;
- Het bevorderen van kwaliteitsbewustzijn bij medewerkers;
- Het motiveren van medewerkers, waarbij betrokkenheid bij verbeterprojecten wordt gestimuleerd;
- Het faciliteren van trainingen en/of opleidingen van medewerkers
- Regelmatig overleg te hebben met klanten over de eisen die aan de te leveren producten en diensten gesteld dienen te worden;
- Continu te streven naar verhoging van de klanttevredenheid;
- Te voldoen aan geldende wet- en regelgeving;
- Een kwaliteitsmanagementsysteem te onderhouden dat voldoet aan de voorwaarden zoals gesteld in de norm ISO-9001:2015.
Een combinatie van risico inventarisaties, interne projectevaluaties, klanttevredenheidsanalyses en interne audits draagt bij aan het identificeren van mogelijke verbeteringen binnen de processen van onze organisatie. Door het analyseren van informatie en het implementeren van verbeteringen op basis van deze informatie ontstaat een lerende organisatie waar continue verbetering op basis van de PDCA-cyclus centraal staat.
Om bovenstaande zaken goed toe te passen en om ons kwaliteitsmanagementsysteem continue te ontwikkelen hebben wij voor het komende jaar de volgende doelstellingen vastgesteld:
- Medewerkers: Goede communicatie, prettige werksfeer en omgeving, goede arbeidsvoorwaarden.
- Het kunnen werven van cliënten voor in de zorg, 2 cliënten voor de dagbesteding en 2 cliënten voor de zorg
- Samenwerkingen met andere organisaties
- Digitaliseren documentatie i.v.m. papiergebruik
- Kennisdeling vergroten binnen het team
- Huidige woningmarkt
- Clientrapportage en dossier op orde en onderhouden
- Marketing/naamsbekendheid vergroten
Jaarlijks zullen wij in de directiebeoordeling terugblikken op de resultaten van deze doelstellingen, en tevens voor het komende jaar de beleidsverklaring opnieuw vaststellen.