Skip to main content

Beleidsverklaring

We werken met een klein team van betrokken begeleiders die de persoonlijke band met hun cliënt erg belangrijk vinden. Samen met jouw persoonlijke begeleider ga je aan de slag om je zelfredzaamheid te vergroten en werk je toe naar realistische doelen: in jóuw tempo, op een manier die het beste bij jóu past. Daarbij hoeven we niet per se in de pas te lopen, integendeel: we durven verder te kijken naar een traject speciaal voor jou op maat, gericht op de mogelijkheden die er wél zijn. Vandaar ook onze naam Zorg uit het Hart!
Ons doel is altijd om naast de cliënt te staan en samen aan de doelen te werken. De cliënt doet dit uit zijn eigen kracht en wij ondersteunen waar nodig. We proberen altijd ervoor te zorgen dat er regie gehouden wordt op eigen leven.

We werken vaak vanuit de Triple C methodiek:

  • Client
  • Coach
  • Competentie

We willen tonen dat niet alle zorginstellen hetzelfde zijn en de mensen die al jaren in het systeem zitten een plek bieden om te ontwikkelen zonder het gevoel te hebben dat ze in een instelling zitten. Fijne en veilige omgeving.

Missie

De missie van onze organisatie is om zorg-op-maat te bieden, afgestemd op de unieke behoeften van elke cliënt. Omdat iedere persoon uniek is, verschilt ook elke ondersteuningsvraag. Dit betekent dat de wensen en behoeften van de cliënt centraal staan in onze zorg- en dienstverlening. We reageren snel en flexibel op de vragen van de cliënt en werken samen aan oplossingen op maat. Op deze manier streven we ernaar om een breed scala aan zorg te bieden, altijd vanuit het principe van 'Zorg uit het Hart'.

Visie

'Zorg uit het Hart' is een warme organisatie die oprechte betrokkenheid toont bij zowel cliënten als medewerkers. Met een klein, hecht team van zorgverleners zorgen we ervoor dat cliënten steeds dezelfde vertrouwde gezichten zien. Onze medewerkers bieden zorg en begeleiding precies op de momenten dat de cliënt deze nodig heeft.

Een belangrijk uitgangspunt is eigen regie. Dit houdt in dat de cliënt zelf de zorgmomenten kan kiezen, zodat de zorg niet het leven van de cliënt bepaalt, maar de zorg zich aanpast aan het leven van de cliënt.

Onze dagbesteding biedt een veilige omgeving waar cliënten dagelijks hun verhaal kwijt kunnen. We luisteren actief naar hun behoeften en richten ons daarnaast op de persoonlijke ontwikkeling en groei van de cliënt. Hieraan willen wij als organisatie graag bijdragen

Kernwaarden

Persoonlijke Aandacht – We bieden zorg die is afgestemd op de unieke wensen en behoeften van elke cliënt.

Waardigheid en Respect – We behandelen iedere cliënt met respect, en zorgen ervoor dat ze zich gewaardeerd      voelen in hun eigen situatie.

Betrokkenheid – We creëren een betrokken en warme zorgomgeving, waar zowel cliënten als zorgprofessionals zich gehoord en ondersteund voelen.

Vertrouwen en Relaties – We investeren in langdurige, vertrouwensvolle relaties tussen zorgprofessionals, cliënten en hun families.

Holistische Zorg – We kijken naar het volledige welzijn van onze cliënten, waarbij we aandacht hebben voor zowel lichamelijke als emotionele en sociale aspecten.

Continue verbetering

Wij, Zorg uit het Hart, hebben kwaliteit hoog in het vaandel staan. Om onze processen en de kwaliteit van onze producten continu te verbeteren, borgen én optimaliseren wij onze bedrijfsvoering. Om dit op een gestructureerde en zo efficiënt mogelijke wijze te bewerkstelligen hebben we een managementsysteem opgezet dat voldoet aan de eisen van ISO 9001.

Ons kwaliteitsbeleid bevat algemene doelstellingen t.a.v. kwaliteit. Zoals gezegd staat het continu verbeteren van onze interne organisatie centraal. Dit doen we door:

  • Een voor de organisatie passend beleid te ontwikkelen;
  • Dit beleid kenbaar te maken binnen de organisatie;
  • Het bevorderen van kwaliteitsbewustzijn bij medewerkers;
  • Het motiveren van medewerkers, waarbij betrokkenheid bij verbeterprojecten wordt gestimuleerd;
  • Het faciliteren van trainingen en/of opleidingen van medewerkers
  • Regelmatig overleg te hebben met klanten over de eisen die aan de te leveren producten en diensten gesteld dienen te worden;
  • Continu te streven naar verhoging van de klanttevredenheid;
  • Te voldoen aan geldende wet- en regelgeving;
  • Een kwaliteitsmanagementsysteem te onderhouden dat voldoet aan de voorwaarden zoals gesteld in de norm ISO-9001:2015.

Een combinatie van risico inventarisaties, interne projectevaluaties, klanttevredenheidsanalyses en interne audits draagt bij aan het identificeren van mogelijke verbeteringen binnen de processen van onze organisatie. Door het analyseren van informatie en het implementeren van verbeteringen op basis van deze informatie ontstaat een lerende organisatie waar continue verbetering op basis van de PDCA-cyclus centraal staat.

Om bovenstaande zaken goed toe te passen en om ons kwaliteitsmanagementsysteem continue te ontwikkelen hebben wij voor het komende jaar de volgende doelstellingen vastgesteld:

  • Medewerkers: Goede communicatie, prettige werksfeer en omgeving, goede arbeidsvoorwaarden.
  • Het kunnen werven van cliënten voor in de zorg, 2 cliënten voor de dagbesteding en 2 cliënten voor de zorg
  • Samenwerkingen met andere organisaties
  • Digitaliseren documentatie i.v.m. papiergebruik
  • Kennisdeling vergroten binnen het team
  • Huidige woningmarkt
  • Clientrapportage en dossier op orde en onderhouden
  • Marketing/naamsbekendheid vergroten

Jaarlijks zullen wij in de directiebeoordeling terugblikken op de resultaten van deze doelstellingen, en tevens voor het komende jaar de beleidsverklaring opnieuw vaststellen.

Zwolle, 29-01-2025
M. Evers
Zorg uit het hart